Case

Awareness creëren voor Honig Soep Creatie

By on 25/11/2016

Wil je zelf soep maken? Dan neem je als het aan Honig ligt de Honig Soep Creatie. Met deze campagne wil Honig awareness creëren voor dit nieuwe product wat als basis is bedoeld voor het maken van verse soep.

Advies

Voor deze campagne was ons advies om één grote en invloedrijke blogger in te zetten. De keuze is gevallen op foodblog Keukenliefde. Deze foodblog heeft een groot bereik van 389.000 unieke bezoekers per maand.

Annemieke van Keukenliefde gebruikt de Honig Soep Creatie als basis en voegt daar zelf verse ingrediënten aan toe. Zo wordt het haar eigen unieke soepgerecht. Met Honig Soep Creatie tovert zij binnen een handomdraai een lekkere soep op tafel. Voor de campagne heeft Annemieke een Surinaamse pindasoep, Chinese tomatensoep en tortollinisoep gemaakt.

Blogs en vlogs

Tijdens de campagneperiode maakt Annemiek 3 verschillende soepen. De 3 recepten heeft zij geplaatst op Keukenliefde en haar social media kanalen (Facebook, Instagram, Twitter en Pinterest). Annemieke heeft op Facebook een grote fanbase van meer dan 22.000 volgers.

Op haar eigen toegankelijke en persoonlijke wijze heeft Annemieke 3 vlogs opgenomen in haar eigen keuken. Deze vlogs zijn getoond op de receptenwebsites Smulweb, Mijnreceptenboek, Okokorecepten en 24Kitchen, Lekker tafelen en op haar eigen blog Keukenliefde.

Blogpost Surinaamse pindasoep
Blogpost Chinese tomatensoep
Facebook posts
nVision Expand

De vlogs die KeukenLiefde heeft opgenomen voor Honig zijn getoond in de nVision expand versie van onze nVision uitingen. Door de video content te tonen onder het recept ziet de consument dat een soep maken met Honig Soep Creatie eenvoudig te maken is.

HPA

Om de campagne extra onder de aandacht te brengen is gedurende de campagneperiode op de websites van Smulweb, Mijnreceptenboek.nl, Okokorecepten en 24Kitchen en Lekker tafelen een half page ad geplaatst. Door op de banner te klikken wordt de consument direct doorgelinkt naar het Honig soeprecept op de blog van Keukenliefde.

Facebookpagina Een Kwestie Van Smaak

Voor extra social bereik werd de blogpost en vlog op onze eigen Facebookpagina Een Kwestie van Smaak gepromoot. Deze Facebookpagina heeft meer dan 4300 liefhebbers van lekker eten en recepten.

Wil jij ook een campagne opzetten voor jouw merk? Neem contact met ons op.

TAG