Interview

De dame achter My Food Blog

By on 10/10/2016

Dat eten een belangrijke rol speelt is haar met de paplepel ingegoten met een opa als slager, een oma in een delicatessenzaak en een opa in de suikerindustrie. Maar het is vooral haar moeder die haar liefde voor lekker eten aanwakkerde. Ze blogt nu 4 jaar voor Myfoodblog.nl, een blog over lekker en goed eten. Wie is deze dame achter My Food Blog? Maak kennis met .. Judith!

Vertel, wie ben je en wat doe je?

Ik ben Judith Pagrach. In 2013 startte ik Myfoodblog.nl, een blog over lekker myfoodbloglogo-website-semiloen goed eten. Op mijn blog verschijnen veel eigen recept
en, waarvan de teller inmiddelsde 600 gepasseerd is. Mijn doel is om lezers te inspireren om zelf te koken en hierbij zo min mogelijk pakjes en zakjes te gebruiken. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen een lekkere en gezonde maaltijd op tafel kan toveren. Daarnaast geef ik restaurant tips, deel ik insights over eten en maak ik reviews over boeken of andere producten.

Mijn blog heb ik naast mijn ‘andere werk’ bij een grote verzekeraar waar ik me bezighoud met marketing en product development. Qua branche heel anders dan mijn blog, maar toch zijn er ook veel raakvlakken. Een leuke combi dus! Verder ben ik al 1,5 jaar sportief bezig met crossfit en reis ik graag.

‘Mijn eten kenmerkt zich door het gebruik van kruiden en specerijen die bij de betreffende keuken passen.’

Waar is je passie voor food ontstaan?

Dit heb ik letterlijk met de paplepel ingegoten gekregen. Mijn moeder heeft een passie voor eten, dus als gezin gingen we vaak naar speciale patisserieën, restaurants of ‘hole-in-the-wall places’. Ik realiseerde me pas toen ik op kamers ging dat ik een passie voor eten had, toen het tijd werd om zelf te koken. Nog nooit had ik gekookt, maar als ik lekker wilde eten, moest ik wel. Als student was dat af en toe koken, maar ook vaak afhalen. Toen ik eenmaal aan het werk was, ging ik gezonder leven en ging ik elke dag koken. Het leuke is, dat mijn blog me daar ook echt in heeft geholpen. Juist omdat ik veel meer begon te koken en elke dag nieuwe content wilde hebben, werd ik zelf kritischer en vond ik die maaltijden die ik ‘vroeger’ altijd afhaalde smakeloos, zout en ongezond.

Zoet of hartig?

Ik ben een echte zoetekauw, maar ik probeer het te beperken. Ik bak bewust minder dan in de begindagen, gewoon omdat ik het voor mezelf gezond wil houden en het echt een traktatie is als ik dan wel weer iets zoets bak. Ik experimenteer met gezondere varianten, maar af en toe een taart met boter en suiker: heerlijk!

Wat is je specialiteit?

Door een multiculturele achtergrond voel ik me in heel veel wereldkeukens thuis. De ene dag eten we Thais, de volgende dag Spaans en dan weer Midden-Oosters. Mijn eten kenmerkt zich door het gebruik van kruiden en specerijen die bij de betreffende keuken passen. Een aantal dingen die hier vaak op tafel staan: teriyaki zalm, tandoori kip en hummus.

‘Laatst wilde ik make-up kwasten kopen, zelf heb ik daar niet zo veel verstand van, dus dan zoek ik op de sites van een aantal beautybloggers. Blogs zijn persoonlijk en vaak authentiek en oprecht.’

Met welk merk zou je heel graag in de toekomst samen willen werken?

Ik zou graag samenwerken met merken die aansluiten bij mijn doelgroep en dus producten op de markt brengen die een lekkere en verantwoorde levensstijl nastreven. Dit kunnen foodproducten zijn, maar ook kookgerei of andere producten rondom het bereiden van eten. Het belangrijkste is dat ik er enthousiast van word. Ik hou heel erg van mooie spullen en probeer graag nieuwe dingen uit. Daarnaast zou ik het ook erg tof vinden om met merken samen te werken die zijdelings met eten te maken hebben, zoals luchtvaartmaatschappijen. Je merkt dat de consument dingen als eten in een vliegtuig steeds belangrijker vind. Hetzelfde geldt voor de hotellerie, de core business is de accommodatie, maar eten speelt hierin een steeds belangrijkere rol. Dit zijn overigens niet de enige branches waar dit in geldt: door de trend van ‘blurring’ worden de lijnen van branches steeds vager en food een (onderdeel van) beleving.

Waarom denk jij dat bloggen zo goed werkt?

Ik denk dat het een aantal redenen heeft: het is ‘on demand’ en voor ieder interessegebied is er wel een blog. Laatst wilde ik make-up kwasten kopen, zelf heb ik daar niet zo veel verstand van, dus dan zoek ik op de sites van een aantal beautybloggers. Blogs zijn persoonlijk en vaak authentiek en oprecht. Ik heb het idee dat je als blogger dichterbij je lezer kunt staan dan bij veel andere media. Voor mijzelf werkt het, omdat ik het leuk vind om mezelf te blijven vernieuwen en verbeteren, zonder daarbij mijzelf te veranderen. Als ik bijvoorbeeld kijk naar mijn blogs en foto’s van het eerste jaar moet ik vaak lachen en krijg ik de neiging om al die oude gerechten opnieuw te fotograferen en uit te werken.

Waar hoop je dat je blog over vijf jaar staat? Hoe zie jij de toekomst?

Ik hoop dat ik over 5 jaar één van de grootste foodblogs van Nederland en België heb en nog meer leuke samenwerkingen aan te gaan zonder hierbij in te leveren op authenticiteit.

Zie jij voor jouw merk mogelijkheden? Schroom dan vooral niet op contact met Semilo op te nemen!

TAG