Case

Ingrediënten voor een goede campagne: 1 bekende chefkok, 6 foodbloggers en 1 KOOKCHALLENGE

By on 05/10/2016

Miele, voor alles waar je echt om geeft. Als je van koken houdt, houd je vast en zeker ook van de inbouwapparaten van Miele. Miele wil graag de consument hiermee kennis laten maken en daar helpt Semilo ze graag bij. 24Kitchen chef Roberta Pagnier daagt zes bekende foodbloggers uit voor de MIELE KOOKCHALLENGE. Elke foodblogger wordt gekoppeld aan een Miele-keukenapparaat waar ze een gerecht mee moeten maken.

Uitdaging

Miele stond voor de uitdaging om de consument op een inspirerende manier kennis te laten maken met de inbouwapparaten. Ze willen graag een beleving hangen aan het product om de USP’s van elk afzonderlijk apparaat goed naar voren te laten komen.

Advies

In samenwerking met mediabureau Intiative bedachten we de MIELE KOOKCHALLENGE. We zijn op zoek gegaan naar een gezicht voor deze campagne en vonden 24Kitchenchef Roberta Pagnier perfect hiervoor. Samen met 6 bloggers maakt Roberta een recept met een Miele inbouwapparaat. Denk hierbij aan een combi stoomoven, stoomoven of inductieplaat met tempcontrol. Door een blogger samen met Roberta een maaltijd te laten bereiden met een product komen de USP’s van dat product goed naar voren. Zo wordt duidelijk dat het makkelijk en snel werkt om met een Miele apparaat te koken. Daarnaast wordt er inspiratie voor recepten opgedaan.

De bloggers die mee hebben gedaan aan deze challenge zijn Fit Beauty, Keukenliefde, Mind Your Feed, Betty’s Kitchen, Focus on Foodies en Foodness. Zie hieronder de filmpjes van de eerste 3 kandidaten van de Miele Kookchallenge en houd http://www.miele-acties.nl/keukenapparatuur/koken-met-miele/ in de gaten voor de andere 3 kandidaten. De filmpjes zijn geproduceerd in samenwerking met BRUUT Amsterdam.

VIDEO PRODUCTIE
Fitbeauty x Inductieplaat
Keukenliefde x Combi Stoomoven
Mind Your Feed x Stoomoven
BLOGPOSTS

Uiteraard is er door de bloggers ook een blog geschreven over deze dag en het recept. Deze blogposts zijn gepromoot  op verschillende websites binnen ons netwerk. De kracht van ons netwerk is dat wij de combinatie kunnen maken van de creativiteit, autoriteit en kennis van de bloggers in combinatie met het grootste food netwerk van Nederland.

Fitbeauty
Keukenliefde
Mind Your Feed
NVISION

Deze versterkende combinatie maken wij door het inzetten van nVision.
 nVision is ons native platform. De opmaak van de advertorial uitingen worden aangepast aan de lay-out (look & feel) van de websites waar de uiting op draait. Voor Miele zijn de door bloggers gecreëerde recepten geheel in Smulweb stijl tussen de Smulweb recepten geplaatst als advertorial. Bezoekers die hier op klikken komen op de blogs van de deelnemende bloggers terecht.

FOODWIDGET

De food widget is een grote impactvolle uiting die goed gebruikt kan worden voor inspiratie als activatie. Met Miele hebben we de food widget ingezet op meerdere van onze foodwebsites, denk aan o.a. Smulweb.De food widget sluit aan bij de stijl van de receptenwebsites en linkt door naar de kookvideo’s op de website van Miele.

Emerce schreef over onze samenwerking met Miele. Klik hieronder om dit artikel te lezen. 

Miele houdt kookchallenge voor foodbloggers – Emerce

TAG