Case

Kenwood Chef Titanium – The Influencers Battle

By on 13/03/2017

Kenwood wilde een campagne opzetten waarbij zij haar keukenmachine de Kenwood Chef Titanium onder de aandacht brengt. De doelstelling van de campagne is om de merkvoorkeur te vergroten en zichtbaarheid te verhogen binnen zowel de doelgroep die graag kookt als de doelgroep die een bewuste en gezonde levensstijl nastreeft. In de campagne moet daarbij duidelijk worden dat Kenwood het merk is voor keukenmachines en de Chef Titanium voor zowel comfort als healthy food perfect ingezet kan worden.

Advies

Om ervoor te zorgen de Kenwood Chef Titanium top of mind wordt bij de kookliefhebbers als het gaat om gebruik van keukenmachines, adviseren wij om zes food influencers in te zetten als endorsers van het merk of het nu gaat om het maken van een gezonde maaltijd of een lekker verwenrecept.

Influencers Kenwood

De campagne is in 2 fasen opgedeeld:

  • Kenwood Xmas Battle (november/december)
  • Goede voornemenscampagne (januari)
Kenwood Xmas Battle

De bloggers worden ingedeeld in twee teams, het ene team (team comfort) maakt een heerlijk drie-gangen verwenmenu voor de feestmaand/kerst en het andere team (team healthy) maakt een lekker gezond drie-gangen feestmenu. Chefkok Peter Lute, o.a. bekend van het tv-programma Masterchef en zijn verschillende restaurants, trapte de dag af met een masterclass waarbij hij de influencers instructies geeft over hoe te werken met de keukenmachine en natuurlijk om recept inspiratie op te doen. Het was een geslaagde dag die is vastgelegd op foto en video.

Na het event is de online campagne van start gegaan. Hiervoor is een inspiratieplatform opgezet waarbij bezoekers konden stemmen op hun favoriete kerstmenu, waarbij zij kans maakten op het winnen van een Kenwood Chef Titanium. Daarnaast kon het team dat de meeste stemmen behaalde een diner winnen bij de KruidFabriek van Peter Lute.

Inspratieplatform

Naast dat het kerstmenu te vinden was op het inspiratieplatform hebben de influencers ook op hun eigen blog en social media kanalen hun recept onder de aandacht gebracht. De content is door middel van nVision en de Food Widget in ons relevante food netwerk verspreid.

Goede Voornemens Campagne

Kenwood wilde met deze campagne inspelen op de goede voornemens middels gezonde en makkelijk te bereiden recepten. Uiteraard stond de Kenwood Chef Titanium bij elk recept in de schijnwerpers. De zes influencers hebben lekkere recepten bereid en deelden dit middels hun blog en social media kanalen. Naast dat de recepten via hun blog te lezen waren hebben wij 30second video’s geproduceerd. Deze zijn zowel gebruikt voor YouTube, nVision Expand en door de influencers.

Gevulde Linzenravioli
Smoothie Fruit Bowl
Chocolade Avocado Taart
Bloemkool Risotto
Snelle Paprika Soep
Product Placement

Om de kracht van herhaling aan te tonen, komt de Kenwood Chef Titanium de komende maanden meerdere keren terug bij de bloggers in de vorm van product placement. Dit zorgt niet enkel voor een betere awareness waarde, maar ook voor meer engagement. Op deze manier komt de Chef Titanium top-of-mind als ze denken aan keukenmachines.

Resultaten

De campagne bleek zeer effectief en succesvol. De vooraf afgegeven KPI’s zijn op alle vlakken overtroffen. Dit is vooral te wijden aan de extra social activatie van de influencers bij de Xmas Battle, aangezien ze hier echt middels social media de strijd met elkaar zijn aangegaan. We hebben in samenwerking met Kenwood goed ingespeeld op de behoefte van de consument.

Wil jij ook een campagne opzetten voor jouw merk? Neem contact met ons op.
TAG